Ing. J. Rux

Problémy s počítáním se u naší dcery objevily až ve třetí třídě, do té doby využívala své vynikající paměti – prostě si správné výsledky pamatovala a nic nepočítala. To bylo před čtyřmi roky. Na Ing. Vlasákovou mě upozornil rodič dítěte s podobným problémem. Dodnes jsme mu za to vděčni. Právě Ing. Vlasáková dokázala svým postupem problémy dcery buď odstranit, nebo ji naučila najít jinou cestu vedoucí ke správnému výsledku. Navíc naučila nás rodiče, jak s tím pracovat a porozumět problému. Po letošních testech v poradně nám bylo řečeno, že problém dyskalkulie zmizel. Z matematiky má na vysvědčení poctivou dvojku, bez úlev.
Myslím, že další komentář je zbytečný.

Doporučuji a děkuji.

Dipl.-Ing. J. Rux

Dana Hondlová

Naše dcera měla velké problémy s učivem matematiky už od první třídy. Navštívili jsme Pedagogicko-psychologickou Poradnu v Kladně, kde jí byla diagnostikována specifická porucha učení – dyskalkulie a lehčí forma dyslexie. Jenže kromě určení této poruchy nám v poradně vůbec nepomohli. Informace byly velice všeobecné a zájem o dítě nulový. Začala jsem hledat na internetu informace a pomoc. Narazila jsem na stránky paní Ing. Vlasákové, kde mě upoutalo to, že má se svým vlastním dítětem stejnou zkušenost. Po prvním telefonátu jsme si domluvily návštěvu a začala jsem s dcerou každý týden dojíždět na nápravy. Začátky nebyly zrovna jednoduché, jak pro mě, tak pro dceru jednak proto, že nastalo dojíždění každý týden cca 45 km a jednak proto, že jsme se obě musely naučit důslednosti, protože při specifických nápravách se dělá různé cvičení, které se nesmí přerušit po 90dní. Paní Vlasáková na nás ale „šla“ velmi pomalu, chválila nás obě a hlavně mě směrovala, jak a co se mám s dcerou učit. Abych jí nepřetěžovala, abychom se učili třeba jen 20 minut danou látku a opravdu individuálně vymýšlela pomůcky a postupy, které na dceru zabíraly. Vždycky na nás byla přichystaná, bylo znát, že opravdu přemýšlí o tom, jak by dcera učivo, co nejlépe- ne nejrychleji pochopila. Vždy mě dokázala uklidnit, když jsem byla třeba paní učitelkou vyděšena, že dcera ještě nezvládá tamto a ono.

Nutno říct, že po zkušenostech z Kladenské PPP jsem hledala jiný přístup k dětem a na další kontrolu jsem se objednala do PPP v Praze v Ohradní ulici, kam docházíme na kontroly stále. Tam mi paní Dr. Černá potvrdila, že paní Vlasáková ví o čem mluví a dělá svou práci dobře, jako jedna z mála. Hodně se totiž ví jak pracovat s dyslektiky, dysgrafiky, ale s dyskalkuliky téměř nikdo pracovat neumí – prý je jich daleko méně.

Naše návštěvy trvaly téměř pět let a stoprocentně měly velmi pozitivní dopad na celkový prospěch naší dcery, navíc se naučila učit.

Dana Hondlová

Míša

K p. ing. Vlasákové jsem chodila s oběma syny – s mladším možná ještě budu.
U staršího diagnostikovala psycholožka LMD a dyslexii v 7 letech – chodil do druhé třídy a já jsem byla hodně těhotná.
Doporučila mi ing. Vlasákovou, že s poradnami nemá dobré zkušenosti.
To byla fakt dobrá rada.
Pani Vlasáková se nám věnovala, vše důsledně konzultovala s naší psycholožkou.
Ocenila jsem hlavně její ochotu nám vyjít vstříc časově a nenamítala nic ani, když jsem volala v sobotu či neděli a měla problém se cvičením a potřebovala jsem konzultaci. Je to luxus, který v poradnách nenajdete. Po srovnání, jak cvičili děti s LMD mých kamarádek se toto nedalo srovnat.
Upozorňovala mě na důslednost při cvičení, je to docela nakládačka – 90 dnů v kuse cvičit každý den a nevynechat.
Až později, když jsem o tom přemýšlela, tak jsem si uvědomila, jak mě a manžela stále chválila  a tím nám dodávala takové sebevědomí a sílu a taky to fungovalo tak, že jsem chtěla být ještě lepší a asi i ještě víc chválená.
S mladším synem nás poslali na kurzy grafomotoriky. Kurz jsme ani nezačali navštěvovat, protože jsem byla zhýčkaná individuálním přístupem p. Vlasákové a zjistila jsem, že v kurzech grafomotoriku stejně nenatrénujeme. Rozhodla jsem se zavolat p. Vlasákové a ona byla tak laskavá, že se kvůli nám ponořila do knih a vše nastudovala a grafomotoriku s námi nacvičila. Za to jí přísluší můj velký dík, protože nás chtěla poslat jinam a já jsem jí řekla, že jinam nepůjdeme, co naplat, když si nás tak rozmazlila.
A jak šel čas, tak u mladšího syna byla taky diagnostikovaná LMD a zase jsme
cvičili ………..
Na závěr mi nezbývá než říct, děkuju za p. Vlasákovou, za její trpělivost a
důslednost……
Starší syn nyní studuje na Hradecké univerzitě fakultu managmentu a informatiky, nejde mu to samo, ale díky cvičení se naučil   zabrat a soustředit se na učení.
Mladší se hlásí na gympl, jsem zvědavá, jak to dopadne.

Míša

Ing. Rudolf Melezinek

Vážená paní Vlasáková,

chtěl bych Vám touto cestou poděkovat za pomoc a úsilí při zvládání SPU u našeho syna. SPU u nás byla diagnostikována na konci mateřské školky a k Vám jsme začali chodit od první třídy. Když si vezmu zpětně po devíti letech, jak těžce jsme začínali – cvičení každý den, pravidelné kontroly, presvědčování nás rodičů, že opravdu musíme každý den – byla to dřina, ale výsledek je opravdu znát! V současné době vybíráme střední školu. S průměrným prospěchem v pololetí deváté třídy 1,12 se můžeme směle ucházet o jakoukoli školu. Bez Vaší dlouhodobé metodické podpory by bylo velice těžké dosáhnout takového pokroku.

Jěště jednou moc děkuji.

Ing. Rudolf Melezinek